Pengikut

A.B.A.H

Hai semua....
Selalunya orang asyik bercakap pasal mak je kan
Tapi hari ni anis nak cerita pasal abah pulak

Anis dari kecil memang duduk dengan abah sejak mak dan abah bercerai 6/7 tahun yang lalu..abah la penyeri hidaup anis, nyawa anis, pembakar semangat anis dan abah lah segala2nya untuk anis..anis pun xtahu ape akan jadi dekat anis jika abah tiada disisi anis..dalam family anis yang paling rapat dengan abah, anis juga anak manja abah, abah lah tempat anis berlindung, segala yang anis mahu abah tunaikan tanpa merungut...selama anis hidup anis sering berusaha untuk jadi anak yang baik tapi biasa la bila kita sudah meningkat usia macam2 yang kita nak bangkang dan xpuas hati..anis ni juga bukan lah anak yang baik anis pun kadang2 melawan juga cakap abah sampai abah pun xboleh nak kata ape dengan anis...

Abah  kau adalah abah  yang paling terbaik untuk anis
Abah kaulah kekuatan buat anis
Abah kau sentiasa ada bila anis sakit, perlukan
Abah kaulah tempat anis mencurahkan segalanya
Abah kaulah tempat untuk anis bermanja
Abah kau adalah segalanya untuk anis tanpamu anis tiada tempat bergantung
Abah kasih sayang yang kau berikan tidak mampu anis nak membalasnya
Abah kau juga sentiasa mendoakan yang terbaik buat anis
Abah kau juga yang membuatkan anis tertawa
Abah kaulah yang anis paling sayang selain mak

Setiap yang anis kata ini adalah terbit dari hati anis sendiri

Sekadar untuk mengingati betapa mulianya abah bagi anis, abah sanggup berkorban ape saje untuk anaknya...abah ingin melihat anis berjaya dan insyallah anis xkan mengecewakan ayah lagi..anis akan buat sehabis baik untuk mengembirakan hati abah..anis memang kuat bercerita sampai abah kata kat anis xpenat ke mulut 2 asyik bercakap je macam pemberita pot pet pot pet...hihi tapi abah kalau duduk dengan anis mesti asyik gelak je sebab anis suka buat lawak dengan abah..tapi sekarang abah duduk seorang kat rumah sebab kakak dan adik duduk dengan mak..anis sedih sangat bila terfikirkan tentang abah sebab xde orang yang nak jage..anis duduk jauh macam mane nak jage abah..sakit demam abah macam mane?? Kalau jadi ape2 macam mane??
Tapi sepanjang anis belajar ni abah kalau boleh hari2 nak telefon anis, bila anis sakit abah risau suruh makan ubat la, pergi klinik la dan macam2 lagi la..tapi bila anis nangis abah mesti akan kate ‘abah jauh macam mana nak pergi’ 2 yang buat anis lagi sedih bila abah kate macam 2..anis ni bukan la nak menyusahkan abah anis cuba nak sembunyikan tapi abah mesti dapat kesan kalau anis sedih ke, sakit ke nak tipu cikit pun xley..hihi..tapi ramai yang tanye nape xbagi je abah kawin??dulu abah ade kawan dengan sorang m.cik ni tapi anis xsuke kalau abah kawin entah la nape. Sekarang bila anis suruh kawin abah pulak xnak. Abah kate kalau anak2 suka atau terima baru kawin dah dulu anis xterima jadi sampai sekarang la abah xnak kawin...xjahat pun kan anis...emmm..sekarang baru anis terfikir kalau abah xkawin sape yang akan jage makan minum pakaian kesihatan abah bila kami xde...tapi sebolehnya anis akan jalankan tanggungjawab seorang anak untuk berikan yang terbaik untuk abah...
Anis sentiasa doakan kesihatan abah..
Abah jage diri baik2 ye...
Salam sayang dari anakmu ANGAH


4 ulasan:

ciKgu GoguMa berkata...

syngilah ayah kite.... jge ati n prasaan die... hope kita dpt memberi kebahagiaan n keceriaan kpd nye...^-^

Miss Secreto De Amor berkata...

ha . . thu pun . . so syg la abh hang , nty hg da kwin . spe boleh jge die kan ? erm . .sedih lak aku baca . . . ..

~MiZz Azz!an+!e~ berkata...

i love my dada so much....suka bca en3 neh...sebab antara mama ngn ba..atie lagi selesa talk ngn ba..sebab ba understanding....sayang ba...hehehe...

syairahmohdanuar berkata...

entry nie buat sy tersentuh lah :')