Pengikut

Kenduri Kawin

Assalamualaikum dan salam sejahtera



Sudah beberapa hari anis tidak meng'update' blog ni jadi rasa rindu pulak jari2 ni nak menaip..hihi 
baru2 ni anis pergi kenduri kawin anak kawan mak, kami duduk kat sana selama 3 hari sebab mak nak pergi tolong2 tambahan pula mak yang jadi tukang masak pengantin dan masakan mak ialah masakan thailand yang tak pernah orang masak. First time anis tengok pengantin makan dengan berselera dan sampai tambah2 lagi bila makan anis dengan mak jadi hairan terus gelak2 sebab pengantin ni tak rasa malu pulak dan makan pun tak cover2.

Ok kat sini anis nak cerita yang rumah kawan mak dekat kepala batas dan yang anis tak sangka belakang rumah ada sawah padi dan first time jugak anis turun ke sawah seperti gambar dekat atas. Anis dah lama nak masuk sawah ni tapi kawasan rumah anis mana la nak ada kat kampung pun tak ada, jadi anis dengan mak curi2 masa untuk pergi tangkap gambar...hihi memang best la dengan angin sepoi2 bahasa, udara nyaman dan segar. Tapi anis dengan mak sempat tangkap gambar sikit je sebab hari nak hujan lagipun anis mana ley kena hujan takut nanti jadi parut lak. 

Family mak cik semua baik2 dan peramah anis senang la bergaul dengan diorang walaupun kebanyakkannya orang tua2..hihi kalau yang muda pun dah kawin. Ada jugak cerita lawak, mak cik ni ada 4 orang anak yang 2 dah kawin dan tinggal yang lagi 2 lelaki, boleh pulak mak cik tu nak jodohkan anis dengan anak last die..ish2 tak patut2....buat malu anis je...hehe tapi yang tu semua gurau2 je bila mak kata biar anis keja dulu baru ley kawin.,..hahhaha

Tapi kan anis bukannya selesa sangat tidur kat rumah kampung ni dan bukannya anis ni berlagak atau nak kutuk tapi kan malam2 nyamuk punya la banyak sampai anis dengan mak tak boleh tidur sampai ke pagi. Tapi hari kedua anis tidur selamat mak cik tu beli spray nyamuk jadi anis pun spray la banyak2 kali dan anis boleh la tidur dengan nyenyaknya...hehhee anis tak kisah nak tidur kat mana2 cuma anis tak tahan bila nyamuk banyak hingga menyebabkan anis tak boleh nak tidur.

Ok la banyak pula anis membebel jadi anis nak korang tengok la gambar2 yang anis tangkap ni.






~ Pinkystorymory ~

Tiada ulasan: