Pengikut

Aimman Haristh Sudah Bersekolah

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Anis nak bagi tahu yang sepupu anis Aimman Haristh sudah bersekolah tadika walaupun baru berusia 4 tahun. Aiman ni da pandai cakap dan cakap pun lancar je, mulut dye pun ley tahan kadang2 suka kutuk kita2 ni..hehehe mulut mengalahkan orang dewasa. Dye mula bersekolah hari rabu lepas.

Kalau tak mak ngah nak hantar aiman sekolah cina tapi disebabkan bayaran yang agak mahal jadi mak ngah pun  ambil keputusan bagi aiman sekolah di sekolah melayu. Dye memang excited sangat nak pergi sekolah, kalau tak pagi2 dye selalu bangun pukul 10 tapi sebab nak kena pi sekolah dye kena bangun pukul 7..hihi biar dye rasakan..

Aiman bangun awal???wahh macam tak caya je sebab dye bangun pagi dengan senangnya dan tak meragam pula mungkin sebab seronok nak pi sekolah tu...Dye sekolah di tadika anggerik biru di Perda, mak ngah yang hantar dan ambik balik pukul 12. Mak ngah lepas ambik aiman kat sekolah memang mak ngah terus datang rumah mak. Anis apa lagi kalau dye datang mesti la anis akan tanya dye macam2.

Anis : Aiman pi sekolah tak?
Aiman : Aiman tak pi sekolah la anyah
Anis : Napa aiman tak pi sekola? aiman tipu anyah ek..
Aiman : Hehe..aiman tipu anyah...aiman pi sekolah lah..apa la anyah ni
Anis : Pandai aiman tipu anyah ek....dosa tau tipu2 ni
Aiman : Aiman saja ja tipu anyah..

Amboi2 aiman ni pandai da ek tipu2 ni saja2 betul..hehe budak2 zaman sekarang dah pandai dah tipu2 ni.... Dengar aiman cerita pasal sekolah dye memang best la sebab dengar dye berceloteh tak henti2..

Aiman : Anyah nak taw dak cikgu aiman gemuk lepas tu pakai cat dekat mata ( hihi maksud dye tu eyeshadow )
Anis : yaka? cikgu aiman garang x
Aiman : garang..tadi dye suruh aiman keluar kelas lepas tu suruh main dekat luar sebab aiman bising...
Anis : tu la sapa suruh aiman bising
Aiman : ha la anyah aiman bising la....

apa2 je la aiman janji aiman rajin pi sekolah ok..jangan nak malas2...tadi pun mak ngah kata yang aiman malas pi sekolah dan buat alasan kata kaki sakit tak ley jalan...hahaha pandai betul aiman ni buat alasan.




Ni la budak nakal + suka buat bising

~ Pinkystorymory ~

5 ulasan:

Miss Secreto De Amor berkata...

so cuteee . ksian die . haha

aLieF si Muncung ManiS berkata...

teringat zaman tadika dulu..alief pun nakal gak..huhu,...

HaNa Hani berkata...

amboiyh...kecik2 dah g sekolah aiihh
^_^

Akulah Pak Lan berkata...

comeinya dia

Miss Anis berkata...

rindu nk p tadika balik...heee