Pengikut

Apa Punya Manusia Laa !~!~!

Kalau tak puas hati tu cakap je depan2 jangan duk main cakap belakang2 pastu duk mengata pasal benda yang tak pasti...aishhh geram betul anis dengan orang tua2 ni.....haa nak tahu kenapa anis ni geram + bengang...

Kesian kat mak dan kak anis yang tak pasal2 jadi bahan umpatan orang padahal mak anis tak penah pun ambik peduli pasal depa ni..Dah tua2 boleh pulak pi canang satu kilang pasal mak dan kak anis ni...sampai mak buat keputusan nak berenti keje....ahhh lagi anis panas la kan..mesti mak anis dah tak tahn asyik kena mengumpat je tu yang mak buat keputusan macam tu.....

Lagipun mak anis dah keje lama dah kot, kak anis baru setahun lebih....diorang ni ingat mak anis tak ada hati dan perasaan ke....mana tahan nak dengar tiap2 hari kene umpat pastu tak ada sapa pun nak kawan dengan mak dan kak anis.....orang tu cerita pasal apa pun mak anis tak tahu sebab orang lain buat tak layan je dengan mak.....pandang serong je....

Anis kenal orang tua tak sedar diri tu sebab dulu anis penah praktikal kat kilang mak tu jadi tahu la sapa yang mulut murai + mami jarum.....eeeeiiii geram......kalau ikutkan hati memang anis nak pi sound je tapi tak nak kecoh2 kan.....mak anis sekarang kalau nak cari keje lain mesti susah sebab tak ada kelayakan, baca pun tak reti tambah nak tulis..ye la sebab mak anis sekolah siam mana nak tahu bahasa malaysia ni.....

Kat kilang tu la selama ni mak anis cari rezeki tiba2 bila jadi macam ni mak anis nak berenti pulak.....emm nasib2 tapi biar la takkan mak anis nak tahan asyik hari2 kena kata je.....biar mak anis berenti daripada mak anis asyik fikir pasal ni je kalau pergi keje....

Sabar ye mak jangan banyak fikir
Sabar ye mak dan banyak berdOa semoga orang tu dapat balasan 
yang setimpal atas perbuatan dia tu.
Jangan difikir sangat pasal benda ni.




mOga2 mak tabah menghadapinya......

3 ulasan:

Liza Razak berkata...

sabar yer sis...biar orang yang mengumpat tuh mendapat balasan setimpal dari Allah

Miss Anis berkata...

2 la psal.....ngah bersabar ni.....tengs ye...

fierul berkata...

sbr je la .. org dengki mema cmtuh ..